Header Backgound

איך מאזנים בין סאונד מושלם לטלוויזיה ומערכת סראונד משלימה

היום, כאשר טלוויזיות הפכו לכל כך גדולות ומשוכללות מבחינת יכולות ובעיקר מבחינת אספקת איכויות צפייה מדהימות, גם נושא הסאונד עבר התפתחות משמעותית. אם בעבר הסאונד מטלוויזיות היה, איך נאמר זאת, די גרוע ושטוח, היום בהחלט תוכלו למצוא מסכים מתקדמים וחדשים שכבר מספקים ביצועי סאונד לא רעים בכלל עבור שימוש יומיומי שוטף. אך בכל זאת, כדי להגיע לרמות הסאונד הטובות ביותר, תזדקקו למערכת משלימה שתיתן לכם חוויית האזנה איכותית, מקיפה ואיכותית יותר. 

בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בפופולאריות וגם שיפורים טכנולוגיים רבים בשתי קטגוריות מרכזיות של מערכות סאונד משלימות לטלוויזיה וקולנוע ביתי: מקרני קול ומערכות סראונד מלאות, בדר"כ אם רמקולים קטנים המספקים צליל ענק (אפילו באופן אלחוטי על בסיס בלוטות'). נסביר לגבי השגת הסאונד האיכותי ביותר לטלוויזיה החדשה והמתקדמת שלכם ועל האיזון האופטימאלי בין הסאונד מהטלוויזיה עצמה למערכת סראונד משלימה. כמובן שיש לזכור שיש אפשרויות יחסית זולות ופשוטות, אשר יספיקו לצופים מסוימים, בעוד שיש מערכות מתקדמות ומאוד יקרות הפונות לשוק היוקרה או לאודיופילים שבינינו – ויש גם טווח רחב בין שתי אפשרויות אלו.

למה הסאונד מהטלוויזיה משופר לעומת העבר אך עדיין אינו מספיק איכותי?

בעניין זה, חוקי הפיזיקה הם הגורם העיקרי לכך שהסאונד של טלוויזיות – אפילו היקרות והחדשות ביותר – אינו איכותי מספיק כדי לספק חוויה קולנועית עמוקה ועשירה. זאת מכיוון שהמסכים היום כל כך דקים, כך שפשוט שאין בהם מספיק מקום כדי לאפשר לדרייברים של הרמקולים לספק צליל גדול, עשיר ועמוק. זה באופן כללי נכון גם אם הרמקולים של הטלוויזיה יורים את הסאונד כלפי מטה (ברוב המכשירים) וגם אם הם ממוקמים במרכז המסך ויורים את הסאונד קדימה בניסיון לספק פיזור צליל איכותי ומלא יותר. 

מקרני קול – סראונד וירטואלי ומראה מינימליסטי

אחת האפשרויות הפופולאריות ביותר כיום לשדרוג הסאונד של טלוויזיות היא מקרן קול. זהו פתרון אלגנטי מאוד עם סטייל מינימליסטי, פשוט פס ארוך מתחת לטלוויזיה שלכם ובתוכו כמה רמקולים. מקרני הקול הנפוצים ביותר הם כאלו המציעים חוויה של סראונד וירטואלי, קרי הוכן נשמע היקפי כמו סראונד, אך הכל בוקע מהרמקולים שנמצאים בתוך מקרן הקול עצמו. לעומתם, יש מקרני קול עם תוספת סאב-וופר להעשרת והעצמת הבסים – אותו ממקמים בצורה דיסקרטית בדר"כ. 

מקרן קול (סאונדבר) מתאים למי שאין לו מקום או יכולת להתקין מערכת סראונד מלאה עם כמה רמקולים, למי שרוצה סאונד משופר אבל בתקציב יחסית לחוץ וגם למי שאוהב פתרונות אלגנטיים, מהירים ופשוטים אשר בהחלט עושים את העבודה. יש מוצרים איכותיים מאוד כיום, עם רמקולים מעולים וטכנולוגיות חכמות לשיפוןר החוויה כולה. 

מערכת סראונד מלאה

יחד עם מקרני קול, האפשרות הבאה מבחינת פופולאריות ורלוונטיות לשיפור איכות הסאונד של הטלוויזיה שלכם היא מערכות סראונד מלאות המשלימות את חוויית הסאונד לכזו שתהיה מקיפה ועוטפת באופן מלא. מערכות סראונד משלימות אלו כוללות, לכל הפחות מערך של 5.1 רמקולים: רמקול מרכזי, שני רמקולים קדמיים צדדיים, שני רמקולים אחוריים צדדיים ועוד רמקול סאב עבור בסים עשירים ועמוקים. יש גם מערכות סראונד לטלוויזיות עם מערך של 7.1 או תמיכה בטכנולוגיית ATMOS

יש כיום מגוון אדיר של אפשרויות מבחינת מערכות סראונד מלאות. הקצה היקר יותר יהיה מערך רמקולים איכותיים, מחוברים בחוטים ייעודיים, למגבר מתאים המוצב במרכז המדיה שלכם ומחובר לטלוויזיה. אפשרות זו מצריכה הרבה חיווטים של כבלי רמקולים, מערך טכנולוגי די גדול ומסיבי וכמובן השקעה כספית לא מבוטלת. לחלופין, יש כיום מקרני קול הבאים עם סאב-וופר לבאסים ועוד שני רמקולים אחוריים קטנים המקבלים את אות הסאונד דרך בלוטות', כאשר מקרן הקול עצמו מתפקד כרמקול הסנטר ושני הרמקולים הצדדיים הקדמיים. כמו כן יש מערכות סראונד מלאות שעובדות בלעדית על חיבור אלחוטי באמצעות בלוטות' או Wi-Fi – בכל עבודה אלחוטית עם מוצרי סאונד, קריטי לבחור מוצרים מעולים העובדים בתקן החדיש ביותר, כדי למנוע פערים בין התמונה לסאונד (ממש מעצבן!)

אם אתם אודיופילים רציניים וכבר השקעתם הרבה זמן וכסף בזוג רמקולי סטריאו ומגבר, זה יהיה לגמרי הגיוני לחבר גם את הטלוויזיה לאותו מערך – בהנחה שהמערכות נמצאות באותו החדר. לא תקבלו סראונד מלא אבל בטוח תקבלו שדרוג אדיר לעומת הרמקולים של הטלוויזיה עצמה. 

 

לסיכום: יש מגוון דרכים לשדרג את חוויית הסאונד מהטלוויזיה שלכם, מאפשרויות פשוטות ליישום ולא מאוד יקרות ועד מערכות מלאות ומקיפות שיצריכו מכם השקעה כספית ניכרת. הסאונד בהחלט חשוב ואנחנו הראשונים להדגיש זאת מן הסתם, אך שימו לב ראשית כל להשקיע ברכישת טלוויזיה מתקדמת, רבת יכולות ובעיקר כזו אשר מספקת לכם איכות צפייה מעולה – בדגמים החדשים והמתקדמים, למשל מסכי QLED חדישים – גם איכות הסאונד משופרת מאוד לעומת החלופות בעבר.