Header Backgound

הדרך הנכונה להפקת קליפ מוצלח לאירוע חברה

סוף סוף המנכ"ל מינה אתכם לאחראים על אירוע החברה הבא. מזה זמן רב שאתם מייחלים להזדמנות הזאת, בה תוכלו להראות לכולם את היכולת הארגונית המדהימה שלכם. עוד מתקופת הצבא, אז קיבלתם אחריות להפיק כמה וכמה אירועים לגדוד, אתם מחכים להזדמנות הזאת בעולם העסקי. והנה היא הגיעה. 

העתיד נראה ורוד יותר עכשיו שאתם נכנסים ובכיף לתחום של הפקת אירועים עסקיים, תחום שתמיד ראיתם את עצמכם עוסקים בו, בדרך כזו או אחרת. לאחר ישיבת התנעה בנוכחות מנכ"ל החברה והסמנכ"לים, הוחלט על התקציב וגם נקבע תאריך. 

אתם קיבלתם יד חופשית לבחור את נושא הערב, והונחתם איזה מסרים חשובים אמורים להוות מרכזו של האירוע. חשוב לכם מאוד להצליח ולהוכיח את היכולת שלכם בתחום הזה. מוכנים לצאת לעבודה ויש לכם צוות נפלא של חברת שמתמחה בהפקת אירועים עסקיים, המסייעת לכם בכל התהליך. אחד העובדים הציע להכין קליפ שיוצג בזמן האירוע. אתם חושבים שזה רעיון מעולה, אבל לא יודעים מאיפה להתחיל. 

 

בדיוק בשבילכם, ריכזנו את השלבים הנכונים להקת קליפ מנצח, שירים את אירוע החברה כמה דרגות למעלה: 

 

תכנון נכון 

לפני שבכלל צוללים פנימה לפרקטיקה, חשוב לתכנן את התורה שתעמוד מאחורי הקליפ חברה. מהי מטרת הקליפ? מהם האמצעים העומדים לרשותנו לצורך ההפקה? ומהו התקציב שאנו מוכנים להקדיש מכלל התקציב של האירוע לצורך הקלפי עצמו. חשוב לשבת בישיבה מסודרת לארגן ולסכם את כלל הפרטים הללו. ורק אז לעבור לשלב הבא. 

השראה 

מכיון שהתחום הזה של קליפים לאירועי חברה הוא תחום מפותח ונגיש, הרשת מלאה דוגמאות מכל הסוגים והמינים, מהם אתם יכולים לקבל השראה שתתאים למסרים שאתם מעוניינים להעביר הלאה למשתתפים באירוע. כמו שאומרים, אין חכם כבעל ניסיון, העזרו באנשים הנכונים בחברת ההפקה, שיוכלו לסייע לכם בהשגת הקליפים המתאימים לצורך קבלת ההשראה לקליפ המושלם אותו אתם הולכים ליצור. 

סגנון 

גם פה חשוב לשבת ולחשוב לאיזה כיוון של סגנון אתם מעוניינים להגיע. האם אתם יותר בכיוון של קליפ אנימציה? או שכולל אירועים אמיתיים שצולמו? האם אתם רוצים חלקים מבוימים בקליפ? אולי אתם רוצים לשלב הכל ביחד? חשוב לקבל את ההחלטות הלו מראש לפני שמתחילים לעבוד בפועל על הקליפ עצמו. 

עוד נושא שחשוב לקחת כאן בחשבון, באם יש גם שיקולי תקציב, לעיתים קיימים בארגון סרטונים או קטעי סרטונים, ואולי תמונות מקצועיות, מפעילויות ואירועים קודמים, חומרים גולמיים ולא ערוכים, ששוכבים במגירה, ואולי הגיע הזמן לבצע בהם שימוש. מבחינת כלכלית זה יכול להיות מאוד משתלם וחשוב לקחת בחשבון את האופציה הזאת לפני מתחילים הכל מחדש. 

מוסיקה 

כיוון שמדובר בקליפ, הלחן, שילווה אותו ישפיע ישירות על הצלחתו. יש לחשוב האם רוצים להשתמש במוסיקה קיימת, או באם יש מוכשרים בין עובדי החברה שמעוניינים לכתוב שיר ולהלחין אותו במקרה. גם פה אנו מפנים אתכם לחברה שמתמחה בהפקת אירועים עסקיים, בשל עניין זכויות היוצרים על המוסיקה, קיימת מוסיקה שמותרת לשימוש פומבי ויש כזאת שלא, את הנקודה הזאת חשוב לוודא מראש בשביל לא להיות חשופים לתביעות משפטיות. 

תוכנת עריכה 

זה אולי נשמע לכם כרגע שולי, כי הרי אתם עובדים עם אנשי מקצוע שמתמחים בתחום, עם זאת, חשוב לוודא כי תוכנת העריכה איתה עובדת החברה שמבצעת בפועל את בניית הקליפ, אכן מתאימה לדרך בה מתנהלים. מהם יכולות התוכנה? האם ניתן לעדכנה ולהכניס שינויים ברגע האחרון? יש מנכ"לים שתמיד ימצאו מה צריך לשנות בדיוק ערב לפני האירוע כאשר הקליפ הובא לאישורם. אתגרים טכנולוגיים כאלה ניתן לפתור בהתאמת תוכנת העריכה מראש לדרך בה אתם בונים ומנהלים את התהליך. 

במידה ותקחו בחשבון את כל הנאמר לעיל, אין ספק שתצליחו להרים קליפ מעולה לאירוע, וכך אתם בדרך הנכונה להפקת אירוע שעובדי ומנהלי החברה עוד ימשיכו לדבר עליו הרבה אחרי שיתקיים. בהצלחה!