Header Backgound

הקמת אולפן הקלטות

החלטתם להקים אולפן הקלטות – מעולה. אז רגע לפני שאתם מתחילים להפיק באולפן שלכם את פרי יצירתכם, עליכם לחשוב על קניית ציוד לאולפן הקלטות מקצועי ואיכותי שיחזיק זמן רב, יפיק איכות מקסימלית בהתאם לתקציב שלכם ויתן לכם שקט תעשייתי לתקופה ארוכה.

אולפן הקלטות  – איזה ציוד אנחנו צריכים?

מחשב

לא, לא כל מחשב הוא מחשב אולפני שמתאים לאולפן. המחשב הביתי שלכם, זה שאיתו אתם צופים באינטרנט ככל הנראה לא יספק את הדרישות האולפניות שלכם. אתם צריכים לבחור מחשב חזק ועוצמתי במיוחד.

  • לפחות 16 גיגה רם.
  • מעבד חזק
  • זכרון פנימי גדול
  • לוח אם טוב
  • מארז שקט
  • כרטיס מסך
  • כרטיס קול – לא מחייב כרטיס קול איכותי בתוך המחשב, כרטיס קול חיצוני עלול להוות תחליף איכותי יתר.

כרטיס קול חיצוני

אחד החלקים ההכרחיים במיוחד הוא כרטיס הקול שלכם. כמו שציינו למעלה, כרטיסי הקול שמגיעים עם המחשב לרוב אינם איכותיים מספיק על מנת לעבד את הסאונד בצורה טובה ולכן נבחר כרטיס קול איכותי שיספק לנו איכות הקלטה טובה.

מוניטורים ואוזניות

הסוד הוא בדיוק הסאונד. על מנת לשמוע בצורה מדוייקת את המוזיקה שאתם מפיקים יש לבחור ברמקולים ייעודיים או באוזניות אולפניות אטומות לחלוטין שיעזרו לכם לשמוע את הסאונד בצורה הנקייה ביותר.

מלבד רמקולים אולפניים (מוניטורים) נצטרך לבחור באוזניות אטומות כמו שציינו במטרה למנוע זליגה של סאונד במהלך ההקלטה. זליגת סאונד זו עלולה לפגוע בעיצוב הסאונד ע"יה האפקטים השונים אותם נרצה להכניס לשירה שלנו.

קונדנסר אולפני

באולפן הקלטות, איכות השירה היא זו שקובעת. קונדסנר אולפני ואיכותי יפיק את איכות הצליל האמיתית ביותר והכי קרובה למציאות, ללא רעשי רקע שונים שעלולים לפגוע באיכות ההקלטה.
המבחר הוא גדול מאוד וחשוב מאוד לבחור בציוד איכותי מספיק שנוכל להעביר איתו את השנים הקרובות ללא תקלות ובעיות כאלה ואחרות.
ישנם סקירות רבות ברחבי הרשת שמומלץ להעזר בהם טרם קבלת החלטת הרכישה. בחרו את הציוד הטוב ביותר שיפיק עבורכם את התוצאה המקסימלית וזאת כמובן בהתאם לתקציב איתו אתם מתחילים.
זכרו – תמיד תוכלו להשתדרג עם השנים ולמכור את הציוד הנוכחי שלכם במטרה למזער נזקים כספיים אך על מנת שתוכלו לגדול ולצמוח חשוב שההתחלה שלהם תהיה איכותית מספיק.
בהצלחה.