Header Backgound

קריוקי – למה זה כיף?

אם היינו צריכים לחלק את האנשים בעולם על פי היחס לשירה בציבור, שירה בקריוקי או כל דבר דומה לכך, סביר להניח שהחלוקה היתה מאוד דיכוטומית. יש את מי שסבור שמדובר בהנאה מושלמת, חוויה ייחודית שאין דומה לה, ויש את מי שכנראה מרגיש מאוד נבוך מכך, בין אם הוא שר ובין אם הוא צריך להקשיב לאחרים ששרים.

צריך לומר את האמת, יש מקרים שזה לא נעים, בוודאי עבור אנשים שהם ביישנים מטבעם, אנשים שלא אוהבים בהכרח לשיר וגם לא אוהבים להקשיב לשירה של אנשים שאינם זמרים מקצועיים. אך אי אפשר לשכוח שמדובר בחוויה גדולה, ייחודית, הרבה פעמים מרגשת, שמאפשרת לאנשים לבטא את עצמם בצורה שונה לגמרי ממה שהם רגילים, בין אם ביום יום ובין אם זה אם בוחנים זאת מול צורות אחרות של אומנות ויצירה.

קריוקי נחשב לאחת האופציות הפופולאריות ביותר לבילוי לא רק בישראל אלא גם במקומות אחרים, בין אם זה במזרח הרחוק שם זה הומצא ובין אם זה במערב ובפרט בארצות הברית, לשם זה הגיע ועם השנים פותח בדרכים שונות.

צעירים ומבוגרים נוהגים לצאת אל חדרי קריוקי בסופי-שבוע, חגים וכן באמצע השבוע, לא מעט משפחות נוהגות לשכור מכונות קריוקי על מנת שהן יוכלו לשיר שירים בצוותא בערבים משפחתיים ובילויים משותפים, במקומות עבודה רבים נהוג להשתמש במכונות קריוקי בימי גיבוש וערבים לעובדים, וגם במוסדות חינוך רבים משתמשים במכונות כאלה לצורך יצירת חוויה משותפת, פעולה שמכילה את כל הילדים ומשתפת את כולם.

עכשיו השאלה היא, למה אנשים נמשכים לזה, מה כל כך כיף בכך, ולא פחות חשוב, למה אנחנו לא באמת צריכים להרגיש נבוכים מכך.

קריוקי

החוויה שבקריוקי

אם נחשוב על זה, שירה בציבור ובפרט שימוש בקריוקי, מאפשרים לאנשים לצאת מתוך עצמם, לבטא את עצמם בצורה ייחודית דרך שירה. הם לא צריכים להיות זמרים, הם גם לא צריכים להיות כותבים מקצועיים, מספיק שהם ישתמשו בשיר שהם אוהבים, מספיק שיבחרו משהו שידבר אליהם וכך הם יוכלו לבטא את עצמם בצורה ייחודית.

אחת הסיבות שקריוקי זו חוויה מהנה היא, שאנחנו עושים הכל מול חברים, בני משפחה, עובדים או כל גורם אחר שאנחנו מכירים. לא מדובר באנשים זרים שישפטו אותנו ועלולים לבקר אותנו בצורה קשה, אלא מדובר באנשים שמכירים אותנו וישמחו לעודד אותנו כשאנחנו עומדים על במה ושרים.

במילים אחרות, החוויה היא הרבה יותר מהנה ובריאה, כך אנחנו יכולים לבטא את עצמנו בדרכים שונות, בין אם בדרכים רציניות ובין אם בדרכים משעשעות מבלי שאנחנו נידרש לעבור תהליך של שיפוט, מבלי שאיש יבחן באמת איך אנחנו שרים. הכל הרבה יותר קליל ונעים. בוודאי אם הערב כולל שתיה, אוכל, הומור משובח וחברים טובים.